
Parteneri:
Detska gradina “Bratya Grim” – Bulgaria
1st Special Nursery School of Patras – Grecia
Agrupamento de escolas de Alpendorada – Portugalia
Scopul proiectului este de a crește competențele profesorilor privind predarea interdisciplinară a cunoștințelor științifice despre un mediu durabil și de a elabora strategii didactice privind educatia ecologică în context formal și nonformal, adaptate nevoilor tuturor elevilor, stimuland gândirea critică asupra problemelor actuale de mediu prin cooperare și schimb de bune practici.
Obiective:
1.Creșterea abilităților metodologice pentru 36 profesori de utilizare a cunoștințelor despre mediul durabil la grupă ca urmare a schimbului de bune practici şi transfer de expertiză între parteneri pe perioada proiectului.
2.Creșterea gradului de incluziune socială a copiilor cu cerinte educaționale speciale din grădinițele implicate în proiect prin aplicarea unor strategii care stimulează colaborarea, toleranța și înțelegerea reciprocă în activitățile formale și non-formale pe perioadă a doi ani.
3.Dezvoltarea unui comportament ecocivic, responsabil în rândul copiilor din grădinițelor partenere, prin participarea la acțiuni de protejare a mediului în colaborare cu comunitățile din care fac parte, până la finalul proiectului.
Obiectivele propuse conduc la formarea de noi cunoștințe, atitudini, comportamente și valori printr-un demers teoretic și practic.Creșterea gradului de toleranță, respectului și aprecierii reciproce, dezvoltarea spiritului de echipă, cooperarea și comunicarea între parteneri, vor deveni obiective în monitorizarea și evaluarea comportamentelor copiilor
Rezultatul final va fi cartea “Împreună pentru NATURA!” exemple de bună practică, o conferință pentru a prezenta rezultatele.
Proiectul, bazat pe teoriile învățării experiențiale, învățarea prin acțiune, își propune să încurajeze profesorii să utilizeze strategii de învățare noi cu conținut integrat, ce sprijină formarea competențelor cheie, utilizarea inteligentă a tehnologiei, foarte necesară azi, să dezvolte practici de succes pentru dezvoltarea unui comportament ecocivic, concentrându-se pe incluziuniunea socială activă, pe identitate culturală și creativitate și pe promovarea învățarii bazată pe probleme.Internaționalizarea învățării despre natură și problemele ei reprezintă unul din cele mai eficiente modalități de abordare a unei probleme globale.Îmbogățirea resurselor în problema mediului va motiva profesorii să aboreze această tematică.
Proiectul Erasmus+ Together we learn, act and change a debutat cu mult entuziasm la Gradinita nr 191, Bucuresti.
Asociația O lume educată! partener în acest proiect, alături de reprezentanți din unități de învățământ din Bulgaria, Grecia și Portugalia au participat la activitățile pregătite de cadrele didactice și preșcolarii din această instituție.
Tema intâlnirii: Economisirea de resurse si economia circulară
Scopul LTTA: Promovarea creativității și a inovației în educație pentru a dezvolta copiilor deprinderi de economisire a resurselor, prin conceptul de economie circulară. Preșcolarii Grădiniței nr 191, îndrumați de educatoare au demonstrat practic că au învățat ce înseamnă economia circulară prin activitățile de să reciclare și reutilizare ale unor materiale diferite.
Trainerii asociației O lume educată! au desfășurat workshopul ”Economisirea de resurse și economia circulară, găzduit de Grădinița nr 191, Sector 3-București, La workshop au participat profesori parteneri din Bulgaria, Grecia, Portugalia și România. Impreună au dezbătut ce este și cum implementăm practicile de economie circulară!
În cadrul primei mobilități de proiect s-a creat o atmosferă pozitivă, caldă, prietenoasă, iar primirea invitaților s-a realizat prin tradiții specifice românești.
Asociația O lume educată a promovat proiectul în numeroase unități de învățământ, încheind parteneriate pentru implementarea proiectului în grădinițe și școli de stat și private. S-a realizat și o promovare a evenimentului prin mass-media.
Proiectul Erasmus+ Together we learn, act and change a continuat cu mobilitatea desfasurata la gradinita “Fratii Grim”din Shumen, Bulgaria.
Ca parte a proiectului, cadrele didactice de la grădinița “Frații Grimm” au prezentat partenerilor si colegilor din Grecia, Portugalia si Romania o serie de activități interactive și educative destinate preșcolarilor.
Tema intâlnirii: Pădurea ca mediu de viață
Scopul activității: pregătirea educatorilor în predarea cunoștințelor despre pădure ca mediu de viață.
Educatorii au participat la activități demonstrative cu copiii pe această temă, în cadrul cărora au fost prezentate strategii didactice de predare a cunoștințelor științifice despre pădure, ca mediu de viață, dar și pericolul pe care îl poate produce tăierea pădurilor asupra mediului, cu repercusiuni asupra vieții și sănătății umane.
Prin intermediul atelierelor interactive și a schimbului de bune practici, atât copiii, cât și educatorii au avut oportunitatea de a-și dezvolta competențe și de a-și îmbogăți cunoștințele. De asemenea, a fost subliniată importanța colaborării dintre grădiniță, familie și comunitate în educația pentru mediu.